Saturday, April 12, 2008

A YEAR OF BLOGGING AND ....?

Its hard to believe that it has since been a year since we started bloging... what started as a mere interest in writing has now developed into something read, appreciated and condemned by many... What started out as a medium for our thoughts to be put forward has now become a platform for new friendship to blossom and for old ones to be renewed... It has also beautiffuly brought us closer to the community we belong to...


We would like to thank all those reading this... you have indeed played a major role in keeping this site alive and lively. Special thanks to my fellow bloggers who had inspired several of our articles....Bro Sheih (bila nak belanja roti bakar lagi?), Datuk Kamal Amir, Hishamudin Rais, Datuk Kadir Jasin, Syed Hussein Al-Attas... just to name a few... We hope you guys halalkan any plagiarisme as we are still picking up our pace in this field.

We believe that blogging is a right channel (despite being abit critical and cynical) to express our thought feeling and ideas about what we see and the way we see it. This is a free forum... no cost imposed... (Semacam non-profit punya sector - Bikin kerja amal...) So we hope that you are also enjoying this ride of blogging as we are...here's to another year!

Happy 1st Year of Blogging to UNPUBLISHEDNOTES ! ! !



Pssstt....To both, Mr.Pali & Miss (Dr.) Runin...happy birthday! Huhu...(jimat space maa...) and VERY SPECIAL (taktau apa istilahnya utk wishing yg ini...but TOO SPECIAL!) to our unforgotten friends Arwah Zulhafiz aka Bahouk and Arwah Idris! May Allah Bless their soul...



Thank you....
Aboo & Lady Dark

Komentar :

ada 21 comments ke “A YEAR OF BLOGGING AND ....?”
Anonymous said...
pada hari 

to my dearest friend Runin..
aku saje je tak wish ko sebab aku nak wish special skit... so HAPPY BIRTHDAY mektok... ada ke patut ko ingat aku lupa bday ko... tak patut... tak patut...

to Pali... birthday wish dah ada kat your webpage... to those reading this, pls go to http://archemege.wordpress.com/ ... biar sampai 200 hits by tomorrow! last i checked dah 144!!

and Al- Fatihah to arwah... i too learnt the hard way what it is like to loose a friend...

last but not least... to my partner in crime... Aboo... happy 1st year to our collaboration in UNPUBLISHEDNOTES... lets keep it going!! thank you to all reading this...!

Anonymous said...
pada hari 

To Aboo...
slamat mengkaji personaliti manusia.(Sanguine,melancholy,plagmatic,cloric)
kalu nak tahu cuba isi form tu berdasarkan strenght dan weakness dan total ke bawah.mana2 yang paling tinggi jumlahnya,itulah personaliti orangnya.kalu tak faham nati kita jumpa.
Ok roger

Anonymous said...
pada hari 

terer la en. bvlgari ni...

Anonymous said...
pada hari 

Jika archemege dah 157hit (3.10pm,13/4/08),UNPUBLISHEDNOTES kurang 6hits utk 20ribu hits (tempoh 367hari)dgn bantuan 97post + 32post dlm draft yg tak dipublish!Itu sekadar rating yg tak penting utk aku!huhu...

Lady..Ingat tak time mula2 kita nak bikin blog,punya la susah fikir nama blog mcm nak pilih nama anak tu!huhu..Pulak tu,duk fikir2 psl content,konsep,layout dan macam2 lagilah...Apa2,best juga kenangan itu bersamamu wahai Lady. Byk benda kita dah lalui,susah senang!huhu...Anda sememangnya PARTNER IN BED (belom lg skrg!) and PARTNER IN CRIME!huhu.. Happy birthday utk kita!!! huhu...

Miss Runin,ini kita bikin special utk lu!Lu kena 'bayar' balik utk kita...huhu! Sempena usia dah 24thn ni,aku harap lu lebih 'mummayyik' bersama Tony kesayangan lu! Tanya Sophie apa tu 'mummayyik'...huhu!

Mr.Walkie Talkie,sumbangan anda sgt2 dikenang!Capt. pun tak sumbang seseumbang ini..huhu! Dengar kata, bini demo lawa orgnya..huhu!

Mr.Archemege (Besfren skrg nih!),HAPPY BIRTHDAY ke-27(mesti best dpt 'wish' dr Ustazah Ti..huhu) Soal blogging, sejujur blog ARCHEMEGE lebih beruntung berbanding blog UNPUBLISHEDNOTES...THEFOOTSTEP pun sama!Ingat lg time aku mula2 blogging 1-2bulan), 2org je masuk hari2...tak aku mesti Lady Dark!huhu...Hits tak menggila seperti blog mu skrg walaupun mu baru je 3-4minggu blogging dah ada followers! So...sayangi blog anda seperti anda menyayangi diri anda. Statistic yg aku baca, dari 30-40org yg masuk blog,rationya 1-2org yg akan tinggalkan komen..tu statistic!Pedulikan soal komen2 tu,kwn2 kita pun yg mana masuk tak kasi komen sgt sbbnya aku pun taktau la...segan ke?malu ke?tak reti ke?taktau lah!Tu pun worst case juga tu...walaupun kita tulis directly psl kwn kita (contohnya artikel Jamali Bin Nordin - haram, Si Am tak baca pun!) bukan apa,macam aku..tu tanda penghargaan utk aku tulis panjang2,perah otak utk menulis!kadang2 taksubnya aku menulis sampai bgn nak kencing 3-4pg,ada idea aku on-kan balik laptop toshiba aku (dululah!)! Begitu sekali penangan blogging pada aku!huhu...Setelah 1thn aku blogging,aku baru sedar bahawa kekuatan sebenar utk blogging adalah diri sendri tanpa perlu mengharapkan apa2 dari org (komen). Bagi aku blogging adalah utk diri sendiri,saluran pendapat...Namun aku yakin ada top2 blogger yg baca. Paling tak,Bro Sheih Kickdefella MESTI baca aku punya artikel. Itu dia sendiri yg cakap!So..mudahnya blogging bagi aku, EVERY BLOGGER FOR HIS BLOG HIMSELF!!! Teruskan blogging my bro archemege!

Apa2...birthday utk UNPUBLISHEDNOTES yg ke-1thn!

Anonymous said...
pada hari 

Akum...

Mula2 ucapan selamat ulangtahun ke-1 kpd unpublishednotes. Aku org ke 19,999 masuk blok lu hari ni. Kpd Aboo & Lady Dark makin lama makin serasi. Ingat pesan aku tu!!! Setakat SMS gua tak heran hahah
Blogging ko tulis la apa2 pon, org komen ke tak bukan objektif asal. Komen hanyalah saguhati dr pembaca yg tidak boleh dipersoalkan(people voices). Keep promoting my blog huhu

Lady Dark,
Thanks for the bezday wish in my blog.. 27 still ok huh Bile la nak merasa Chicken Chop 'International Hill' nih. Ko super impose gambar puteri sulong dgn aku yer!!IT sungguh hehe

Aboo(best fren buat masa nih),
Ko sedar tak dh lebih kurang 8thn kita kenal.. silaturahim kena jaga.
Terima kasih kerana support anda kpd blogger baru spt aku nih! Kalu tak mana nk dpt 163hits 14/4/08 9:34AM.
Jgn marah kpd yg tak komen!mungkin dia bz gile, masuk kejap2 jer sbb opis tgh renovate kot... Yang tak jemu komen dlm CreamFlag pon ramai, pecah perut melayan telatah puok tuh! Bagi aku blog ko ni cukop terbuka. Boleh latih kita menilai situasi semasa.

Shafina(N44) & Geng,
Knape lama tak nampak kelibat? Tak berminat selain isu politik kot.. Ke tgh prepare periksa PTK nak naik N48 pulak!

Anonymous said...
pada hari 

Among the very first post by Aboo:

"to tell ya the truth, i have never thought much bout blogging. used to think its just junk - no offense meant to you bloggers out there. but i guess its becoming the medium of knowledge and thought nowadays. and since Mr Bright is soo much into it, i shud give this a shot.

And now he really realized what he said..we can see this from around 48 entries posted by him..to Aboo, happy 1st anniversary whit blogspot..
Semoga anda terus mengekalkan identiti anda sebagai penulis yang kritis tentang segala isu yang difikirkan 'relevan'...

p/s: Wow!! anda tuu...

Anonymous said...
pada hari 

"Mr.Archemege (Besfren skrg nih!),HAPPY BIRTHDAY ke-27(mesti best dpt 'wish' dr Ustazah Ti..huhu) Soal blogging, sejujur blog ARCHEMEGE lebih beruntung berbanding blog UNPUBLISHEDNOTES...THEFOOTSTEP pun sama!Ingat lg time aku mula2 blogging 1-2bulan), 2org je masuk hari2...tak aku mesti Lady Dark!huhu...Hits tak menggila seperti blog mu skrg walaupun mu baru je 3-4minggu blogging dah ada followers! So...sayangi blog anda seperti anda menyayangi diri anda. Statistic yg aku baca, dari 30-40org yg masuk blog,rationya 1-2org yg akan tinggalkan komen..tu statistic!Pedulikan soal komen2 tu,kwn2 kita pun yg mana masuk tak kasi komen sgt sbbnya aku pun taktau la...segan ke?malu ke?tak reti ke?taktau lah!Tu pun worst case juga tu...walaupun kita tulis directly psl kwn kita (contohnya artikel Jamali Bin Nordin - haram, Si Am tak baca pun!) bukan apa,macam aku..tu tanda penghargaan utk aku tulis panjang2,perah otak utk menulis!kadang2 taksubnya aku menulis sampai bgn nak kencing 3-4pg,ada idea aku on-kan balik laptop toshiba aku (dululah!)! Begitu sekali penangan blogging pada aku!huhu...Setelah 1thn aku blogging,aku baru sedar bahawa kekuatan sebenar utk blogging adalah diri sendri tanpa perlu mengharapkan apa2 dari org (komen). Bagi aku blogging adalah utk diri sendiri,saluran pendapat...Namun aku yakin ada top2 blogger yg baca. Paling tak,Bro Sheih Kickdefella MESTI baca aku punya artikel. Itu dia sendiri yg cakap!So..mudahnya blogging bagi aku, EVERY BLOGGER FOR HIS BLOG HIMSELF!!! Teruskan blogging my bro archemege!"

Aboo, bukan senang untuk kita tarik orang lain menjadi pengunjung laman kita samada blog atau bagi aku laman fotopages. Aku dah start berfotoblog sejak 2006, dan alhamdulillah sekarang dah ada sedikit follower untuk karya aku. Betul, kepuasan sebenar blogger ialah feedback yang diterima dari pembaca/ pelayar blog kita. Benda yang sama, aku juga pernah menyiarkan (sbg contoh) entry untuk perkahwinan jamali, tapi aku tak pernah dapat feedback dari Am, mungkin juga Am sendiri tak pernah masuk jenguk walaupun setiap masa aku publishkan link laman aku ke email-email group kawan-kawan lama. Mungkin sibuk.
Penghargaan yang diterjemahkan dalam bentuk feedback/ komen itulah yang memberi semangat kepada blogger utk terus bergiat atau menambah baik blog/ fotoblog. Blogging mungkin lebih parah sebab terpaksa memerah otak untuk menghasilkan artikel yang bagus, namun fotoblogger juga sama sebab terpaksa mengambil masa yang lama untuk memproses foto dan sedikit tulisan yang bagus dalam setiap entry.

p/s:
1. Thanx sebab bagi aku copy bahan tulisan dari UNPUBLISHEDNOTES untuk entry Jamali.
2. Jamali, jangan kecil hati, ini cuma luahan rasa seorang fotoblogger yang tiada langsung memberi apa-apa erti untuk anda ;)

Anonymous said...
pada hari 

Ingat...You should start somewhere even though that somewhere is no where!Anda sudah memulakannya...So teruskan saja!

Buddy Holly

Unknown said...
pada hari 

Salam Bro,

Selamat ulangtahun pertama. Terima kasih di atas sumbangan kepada dunia siber. Semoga akan terus berjuang memerdekakan ilmu dan informasi.

Ikhlas,

Sheih

Anonymous said...
pada hari 

mat jas,
tahniah..slmt menyambut ulang tahun yg pertama..

kawan2..
sama2 la kita membaca al-fatihah untuk sahabat kita arwah bahok..
may god bless him..

oh..bln 6 nanti negeri kelantan akan disinggah oleh cikgu bobo selama 3 bulan..dia praktikal kat gua musang..wakakakak

salam dr pmtg pauh
-real muzam-

p.s real madrid dah leading 9 pts..yeah!!!

Anonymous said...
pada hari 

dah ucap dlm hati...tp ni nak wish betul2 ni..happy anniversary to UNPUBLISHED NOTES, to aboo and lady dark juga

--->Ben

Anonymous said...
pada hari 

happy beday to upn..

tahniah.. moga boleh tampil dgn idea yg lebih bernas..


--->Akagi!

Anonymous said...
pada hari 

comeback again...
hepi ulangtahun untuk blog ni dan thanks to orang yang btanggungjawab dalam soal ni.anda adalah generasi yang membuka peluang kepada dunia ttg segala yang terbuku dalam hati salama ini.
saya dimaklumkan bahawa setiap YB diwajibkan ada blog sendiri so rumusannya anda juga ada peluang tersebut cuma 'korang pikirlah sendiri'(ambik kata2 nabil rajalawak)macammana nak jadi pemimpin yang tidak dipimpin oleh emosi dan nafsu...cit panjang pulak..mmbebel.

oklah dulu ari ni...chow.
SALAM PERPADUAN.

Anonymous said...
pada hari 

haluuu... hepi ulangtahun yg pertama unpublishnotes!! setahun pertama yg penuh dgn pengisian.. bravo bro!


----->Spekulator!

Anonymous said...
pada hari 

thanks to all yang have been suporting us... its nice to know that we've gotten somewhere within this year..

Mr.Archemege... owh, ayat sms tu perli kitorg ye... haha... pasal chicken chop tu akan diusahakan... mmg nak buat tapi takut tak jadi... kena bina keyakinan diri dulu... keke...

aboo... yup, mana tk ingat zaman2 awal kita start bloggig. masa tu blur... yang tau is nak menulis... pasal ape.. macam mana... still confuse2 lagi. tapi skarang dah ada rentak. hope we can keep this up... and remember... sume yang kita buat utk diri sdr je... the higher your expectations, the further you will fall...buat rilek2 je...

anyway, sape2 yang baca ni kena gi page bro sheih @ http://kickdefella.wordpress.com/
... die ada mention pasal aboo tu!

Anonymous said...
pada hari 

Assalamualaikum,
Tahniah dan congratulation untuk tuan dan puan blog ini. Diharap kalian akan menulis lebih baik. Satu soalan untuk diri sendiri,kenapa blog ini?itu saja


aku yang sudah dikenalpasti

RemaungNegung said...
pada hari 

Huhu ... power ler hang Aboo ... sungguh tak sangka! he he he well, aku ada ler baca blog past few years time tu aku kat Qatar, then la ni out of nowhere ... dah jadi medium reformasi pulak. Tak sia-sia ler usaha hangpa ... Anyway, keep the good work! Happy aja ... bila hang nak mai Borneo? bleh join team aku main polo.

Anonymous said...
pada hari 

yay!!! dah setahun.. taniah,taniah.. tingkatkan usuha anda.. hahahahaha

Anonymous said...
pada hari 

THANK YOU V...VE...VER...VERY MUCH!!! to semua2! Sorrylah..minggu ni,kurang rasa nak reply komen..huhu! Tiba2 segannn...huhu! Al-maklumlah! So..utk beberapa Sedara dan sedari...

Ajis...Rasanya takperlu dipersoalkan lg luahan isi hati tu...aku main2 saja! Bikin kontroversi,tp apa2 pun bab bloggin tu gitu lah...EVERY BLOGGER FOR HIS/HER BLOG HIM/HER-SELF! yang penting antara kita yg blogging ni,gotong royong sesama kita, tak perlu expect apa2 yg menggunung! Tu saja...Blogpatrol dah ada nampak?!Huhuhu...

Mr.Achemege...nak kata benda lg,hari2 aku tgk muka mu...dah bosan dahh! takde apa yg perlu dikatakan lg...sebarang kesulitan sila rujuk masa lunch dikedai Kakyah&Abe Li 'atas pagar'!

Buddy Holly...tak kisahlah lu sapa,thanks jugak!

My bro Sheih...Argh! Bro dah bikin ambo segan!Huhu..If Bro baca lagi komen kat sini...Thanks lg sekali!Ark..tak terkata, Org England cakap...SPEECHLESS!Rupanya begitu sekali sayangnya Bro kat ambo..huhu!Ops..Miss Sophia tarik muka, namanya tak disebut sedangkan dia pun empunya blog ini juga!Tp takpe,tahulah kita nak pujuk dia...Lagi skali,Thanks utk 860++hits referrer oleh KICKDEFELLA; Sheih on Sheih: Fast-Forward A Year Later - (Takkanlah nak kena tulis link jugak kot?! - Bro punya blogkan top 23 kat Msia nih, malulah ambo!!!)

Cikgu Men...Thank you jugak! Si Bob tentunya akanjd tak tentu hala bila stay kat Gua Musang nanti!Confirm...kita tengok dan tunggu rungutannya if kita semua ketemu!Huhu..Gerenti merungut punya!huhuhu...Huh..!!nak sgt jd cikgu!huhuhu..

Bro Ben/Akagi/Bro Spekulator...ambo dah mtk izin dari demo2 semua utk paste-kan wishes sedara2 semua dari shoutmix tu...utk bikin kenangan! So..takde hal kot?!Huhu...Thanks! Thanks! Thanks...1Thanks utk 1org!

Shafina...Secelupar mana pun lu, aku ucap thanks juga! Soalnya 'kenapa blog ini?'..tak paham yg tu! If maksudnya...kenapa kamu masuk blog ini...So,jawapannya...aku tak pernah ajak kamu masuk, kenal pun tidak! Lu masuk bila pun kita tak perasan...Apa2,lu ada hak utk pertahankan apa yg lu nak pertahankan kan...

RemaungNegung (Stanly)...akhirnya sekian lama aku ajak lu masuk blog aku nih..lu masuk jugak! Apa2 Blog lu bagus juga!huhu...Ex-USM (terutama Akagi!)Sila klik juga blog Stanly
http://remaungnegung.blogspot.com/

Fleabag...Thanks juga, Yes..dah setahun dah...kita semua dah tau dah!

Lady Dark...Teman bicara, teman jalan2, teman makan2 dan teman yang setemannya...Ntah apa nak cakap, senang cakap,kita pergi TESCO/KBMal/Billion/Pantai Timur...Miss Lady nak beli apa,baju ka? ubat nyamuk ka? bedak ka? panties ka? bra ka? Shower foam ka? apa2 aje lahh! Pendek kata akan dibayar!Huhu...

So..sekalian yg ada, T.H.A.N.K.S ! ! !

Anonymous said...
pada hari 

Yes if the truth be known, in some moments I can reveal that I approve of with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is quiet a without question as you did in the downgrade issue of this demand www.google.com/ie?as_q=download boost 2.0 ?
I noticed the phrase you have in the offing not used. Or you functioning the dark methods of development of the resource. I have a week and do necheg

Anonymous said...
pada hari 

Кстати, не зря блогоньюс считается местом для сбора всего самого интересного. [URL=http://blogonews.net]Интересно почитать[/URL] - безусловно правильное название для этого блога.

Archive

Web Counters
Login:Sophia
web tracker
 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

Fresh Template by NdyTeeN.