Friday, September 4, 2009

Part.2: Memo Untuk Catherine: Take Care,Please!


Cat, aku gerak dulu…Perjalanan ini perjalanan biasa – boleh claim minyak dan tol. Perjalanan ini semacam rutin - sebulan sekali. Hidup perlu berjalan, berjalan juga macam berhijrah. Mencari pengalaman, mencari kenalan, menambah pengetahuan. Pelik tapi benar, lagi jauh aku berjalan, lagi banyak benda aku tak paham. Lagi confuse, Cat! Apa pun aku akan terus berjalan juga, sebab memang aku kaki jalan-jalan, Cat!Apa pun, perjalanan ini akan ditemani rokok-rokok dan sakit kepala aku yang masih belom reda. Kurang tidur, Cat!

Cat, aku tau aku dah berkelakuan baik selama aku mengenali kau, lebih kurang 3minggu. Anak-anak kau juga makin besar dan mula mesra dengan aku – Gesel-gesel bulu waktu aku tidur. Geli aku, Cat! Takpe lah, budak-budak aku faham! Ada bau sikit-sikit aku dah lali dah. Alah biaa tegar biasa. Budak-budak, Cat!


Cat, sepemergian aku jaga diri. Anak-anak kau juga jangan diabaikan. Jangan hanya bila aku takde saja kau jengok-jengok mereka. Jangan malu-malu masuk ikut laluan biasa. Sesungguhnya aku buka jendela ngam-ngam saiz kau. Buka lebih-lebih tak boleh lah, kalau hujan basah bilik aku, Cat! Ohh..Langsir pun aku selak sekali. Semuanya untuk kesenangan dan keselesaan kau, Cat! Demi kau, Cat…

Cat, masa aku tiada di sini tengok-tengokkan juga bilik aku tu. Pintu depan aku tutup untuk kau dan anak-anak kau juga. Cuma, jangan pula kau mengambil kesempatan atas ketiadaan aku, kau bawa balik jantan lain. Ini aku tak suka, Cat! Bilik aku bukan sarang maksiat, Cat! Cat, dalam perhubungan mesti jujur dan ikhlas. Ingat pesan aku, Cat!

Cat, lagi satu aku nak pesan kebersihan bilik mesti dijaga. Apa pun aku lipat tilam aku sebagai langkah berjaga, risau juga kot-kot anak-anak kau melepak atas tu. Macam mak dia juga, mak mereka beranak merata-rata, anaknya berak merata-rata. Ini pesan aku, Cat! Kebersihan sebahagian dari iman tau, Cat! Oh…jangan lupa letrik jangan bazir juga.

Cat, jika kau terserempak dengan Cik Ratna jelaskan hal yang sebenar. Jelaskan hubungan kita ini sebenarnya hanya kawan. Tidak lebih dari itu. Rindu sungguh aku pada Cik Ratna. Salah faham ini terus membelenggu aku, Cat! Walaupun Cik Ratna bukan teman special aku, sekurang-kurangnya aku mengenalinya terlebih dahulu. Maka, aku lebih sayang dirinya berbanding kau. Jujur aku cakap, Cat!

Cat, beberapa hari ini sama-samalah kita muhasabah diri. Kenali diri masing-masing. Apa pun kau jangan berhenti cari teman sesuai untuk kau. Skandal dengan jantan-jantan lain tak ke mana. Akibatnya susah nak berpisah satu hari nanti. Istiqamah, tetapkan pendirian kau, Cat! Aku yakin kau boleh. Sehingga itu, kita jumpa ahad nanti. Isnin, jam 12.00am hujan ke, ribut ke, kau dan anak kau sila lah beransur..Ok!


Aboo&LadyDark

Komentar :

ada 4 comments ke “Part.2: Memo Untuk Catherine: Take Care,Please!”
Anonymous said...
pada hari 

terharu..hu..hu..hu..

Laxmana said...
pada hari 

Oit bro! Lame tak berbalas komen... Ni apesal yang g citer pasal cat plak ni...

Gadis gelap pekabo? hik2!

RAJ

suealeen said...
pada hari 

ai Lax... ko tanya gadis gelap dia je? hahaha

LadYDarK said...
pada hari 

Gadis Gelap ok.... cuma jeles ngan catherine... :( hihihi...

Archive

Web Counters
Login:Sophia
web tracker
 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

Fresh Template by NdyTeeN.